MERHABALAR, BLOĞUMA HOŞ GELDİNİZ

Adım Muhammet, Türküm. Marmara Üniversitesi, Fransızca Öğretmenliği bölümü 2010 mezunuyum. Liseden İngilizce dil bölümünden iyi bir puanla mezun oldum.13 yıldır Fransızca, Türkçe ve İngilizce tercümanlığı ve öğretmenliği yapıyorum. Aynı zamanda Ankara Üniversitesi TÖMER (Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi) sertifikalı yabancılara Türkçe öğretmeniyim. Çok iyi derecede İngilizce, Fransızca ve B1 seviyesinde Arapça biliyorum. 2010'da yüksek lisans çalışmalarım için Tunus'a gittim. Tunus'un prestijli Manouba Üniversitesi'nde iki yıl boyunca Fransız Dili ve Edebiyatı yüksek lisans derslerine katıldım. Orada bulunduğum süre içerisinde bir çok farklı görüşmede Türkçe, Fransızca ve İngilizce tercümanlık yaptım, aynı zamanda Türklere Fransızca ve Tunuslulara Türkçe öğrettim. Şu anda İngilizce, Fransızca ve Türkçe tercümanlık ve bu dillerde öğretmenlik yapıyorum.

Şimdiye kadar 7000 saatten fazla çevrimiçi ve yüz yüze ders tamamladım. Türkiye'de ve Tunus'ta Türkçe, Fransızca ve İngilizce öğretmeni olarak çalıştım. Tercümanlık yapmak ve dil öğretmek için bir üniversitelerin dil eğitimi bölümünden mezun olmanın çok önemli bir artı olduğunu düşünüyorum çünkü yabancı dil öğretirken hangi adımların izleneceğini bilmenin, öğrenenin motivasyonunu bozmamanın ve bilgileri dengeli bir şekilde pratiğe dökerek vermenin çok önemli olduğuna inanıyorum. Kara Harp Okulu, Berlitz Ankara ve bazı büyükelçilik memurları da dahil olmak üzere Türkiye ve yurtdışındaki bazı dil öğretim kurumlarında yabancı öğrencilerime Türkçe öğretimi ve Türklere Fransızca ve İngilizce öğretimi konusunda oldukça deneyimliyim. Ankara'da bazı kolelerde ortaokul ve lise öğrencilerine de İngilizce ve Fransızca öğrettim. Şu anda İnglizce, Fransızca ve Türkçe tercümanlık yapmakta, aynı zamanda bütün yaş gruplarına her seviye için online ve yüz yüze Türkçe, İngilizce ve Fransızca dersleri vermekteyim.
Bana göre her Türkçe eğitmeni Türkçenin gramer kurallarını çok iyi anlatmalıdır çünkü Türkçe diğer Avrupa dillerinden ve İngilizceden tamamen farklı bir yapıya sahiptir. A1-A2 veya daha ileri seviyede olup benimle ders yapmaya başlayan öğrencilerimin çoğu bana "Hiçbir öğretmen bu kullanımı bu şekilde açıklamadı, ben o yüzden şimdi anladım, böyle olduğunu biliyordum" derler. Akıcı bir şekilde Fransızca ve İngilizce konuşabiliyorum ve Türkçe, İngilizce, Fransızca ve Arapça arasında da karşılaştırmalar yapabiliyorum ve bu da bana etkili bir öğretim tarzı sağlıyor. Öğrenenler beni talep ederse sadece dinleme, konuşma veya okuma becerilerini geliştirmek için ders yapabilirim. Ayrıca öğrencilerimi bu ödevleri tamamlamaları ve değerlendirmeleri için ev ödevleri vererek öğrendiklerini uygulamaya teşvik ediyorum.
Dil öğretmek bence bebek büyütmek gibi olduğunu düşüyüyorum. Derslerimi işlerken, ne öğrettiğime ve öğrencilerimin seviyesine uygun bir detayın ne zaman verileceğine dikkat ederek tüm dil becerilerini geliştirmeye çalışırım. Diğer yeni dilbilgisi konularını tanıtmadan önce her zaman öğrencilerimin anladıklarını kontrol ederim, böylelikle çok iyi basamaklandırılmış bir öğretim yapmaya çalışırım.
- Profesyonel, dinamik ve esnek bir tercüman ve öğretmenim. Güleryüzlü, sabırlı, düzenli, çabuk adapte olan biriyim ve tek hedefim var: bütün işlerimde muhatabıma kaliteli bir hizmet sunabilmek!
- Fransızca, İngilizce ve Arapça (B1 seviyesinde) konuşup bu üç dil arasında karşılaştırmalar yapabiliyorum ve bu da bana etkili bir dil tercümesi ve öğretimi konusunda güvence veriyor. Şu anda Almanca öğrenmeye çalışıyorum.
- Türkçe, Fransızca ve İngilizce dil bilgisini, gramerini çok iyi biliyorum. Arapça da iyi seviyede konuşabiliyorum. Liseden beri dil eğitimi alıyorum.
- Okumak ve yeni yerler ziyaret etmek en sevdiğim hobilerimden bazılarıdır. Motorsiklet sürmeyi ve doğada yürümek hobilerim arasında.
- Evliyim ve 6 yaşında bir çocuğum var.
- İşimi seviyorum ve öğrencilerimle zaman geçirmekten zevk alıyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar